Дитяча дружба
Знаєте, що у житті дітей та дорослих є стосунки двох типів?
1.Вертикальні відносини
Це відносини Батько-Дитина; Начальник-Співробітник; Вчитель-учень і т.д. Тобто відносини між людьми з різним рівнем знання, досвіду. Результат цих відносин – зростання того, хто нижчий за ієрархію.
Це спочатку не рівноправні відносини і тому в таких відносинах часто виникає напруга, але це нормально, за правильного підходу, який пропонує сайт https://belkashop.com.ua з часом напруги стає набагато менше.
- Горизонтальні відносини
А це, власне, відносини між двома рівноправними членами суспільства, групи. Між братом та сестрою, між друзями, між колегами тощо.
Завдання цих відносин – кооперація, спільна творчість, приємні емоції тощо.
Тут немає виховання, навчання чи залежності (на відміну першого типу) і саме про горизонтальні відносини ми з вами сьогодні і поговоримо.
Діти вчаться вибудовувати такі стосунки або з братами і сестрами, або тільки тоді, коли йдуть у сад (або ходять постійно на один і той же дитячий майданчик).
Як вони вчаться спілкуватися?
Дуже легко! ГРАВА! Адже для спільної гри потрібно як мінімум двоє, а може, й троє (або більше) дітей. Щоб розпочати цю гру, потрібно домовитися, розподілити ролі, з кимось об’єднатися, а може навіть з кимось поконфліктувати.
Довільна гра – це не просто веселе проведення часу. Це і є та сама соціалізація та навчання дитини спілкуватися.
І якщо говорити про дитячий колектив, групу, то так чи інакше в ньому є діти, які займають лідируючі позиції: активні та товариські, а є ті, хто обирає одного – двох друзів, і їм комфортно саме так.
Ця поведінка дитини у дитсадку/початкових класах найчастіше зумовлено його темпераментом (акцентуацією характеру+ вихованням (атмосферою у ній та інших.)).
І допомогти дитині соціалізуватися, набратися досвіду та просто відчути себе впевненіше у спілкуванні можуть:
- Спеціальні розвиваючі ігри;
- Імітаційні вправи;
- Розмови, читання терапевтичних казок;
- Тематичне малювання;
- Спостереження та практика.